Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


maandag 27 november 2017

Postcrossing; lezen

Albert Edelfelt (1854-1905) Nainen Ja Päivänvarjo 1886Begin september bedacht ik dat ik mijn leeshobby kon koppelen aan mijn postcrossinghobby. Nouja, een beetje dan. Ik voegde de voorkeur voor lezende vrouwen en de omslagen van boeken toe.

Binnen een week lag deze lezende vrouw in de brievenbus, gestuurd vanuit Finland. De titel: Nainen Ja Päivänvarjo 1886 door Albert Edelfelt (1854-1905) Een plaatje. En leuk ook, dat iemand zo snel reageerde op mijn nieuwe verzoek.











Nachts mit Buch



Al snel kreeg ik ook een variatie op de lezende vrouw. Uit Amerika een geweldige afbeelding van een vrouw, die ligt te slapen in een boekbed.

Wat ik hierin zie? Wegdromen in een boek. Mét een kop thee of koffie. Precies zoals ik het graag heb.

Achterop staat:
Nachts mit Buch: aus Quint Buchholz Im land der Bücher; Carl Hanser verlag.


 
 
Ook deze 'cover' kreeg ik, uit Polen. Degene die 'm stuurde was erg enthousiast over dit boek. Het zegt mij verder niets zoveel. Misschien dat ik het eens moet gaan lezen. 







Sasha Salmina


Over deze afbeelding van Sasha Salmina uit Rusland was ik echt helemaal enthousiast. De sfeer, die het uitstraalt, een kind dat leest. Zo schattig ook, hoewel het meisje misschien een beetje droevig kijkt. 







Auguste Macke (1887-1914) Reading Elisabeth



Deze lezende dame Reading Elisabeth van Auguste Macke is voorlopig de laatste in dit genre, dat ik ontvangen heb. Uit Duitsland dit keer.

Inmiddels heb ik zelf ook kaarten met dit soort afbeeldingen in mijn voorraad. Het wachten is op iemand, die er om vraagt.







\
 
 
 
Tot dan:
 
Keep Calm and read books
Deze kwam uit Wit Rusland. Keep Calm kaartjes zijn ook leuk, vind ik. Deze helemaal.

Helaas komt er tegenwoordig op maandag geen post meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten