Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


vrijdag 21 augustus 2015

M is for...

Dochter en ik waren helemaal blij: de surprise bij het Happy Meal was een minion. Die wilden we hebben! Echt, zeker en vast. Op internet opgezocht bleek dat in Frankrijk deze actie ook was. Dat kwam goed uit met de vakantie voor de deur.

Nadat we vele jaren terug tijdens een vakantie geen lekker eten onderweg konden vinden (natuurlijk was het er wel, maar net niet op onze stop en hoe weet je nou welke parkeerplaats je dan moet nemen?) gaan we onderweg minstens 1x naar de McDonald's. Niet het beste eten, niet iets wat we allemaal even lekker vinden, wel vaste kwaliteit en genoeg te vinden. Totdat je ze zoekt, dan zijn ze er even niet. Gelukkig is daar tegenwoordig de TomTom, waar ze gewoon in staan.

Minion
Zo kwamen we op de heenweg in Frankrijk bij de McDonald's in de buurt van Futurescope, vlakbij Poitiers. Er stond een vitrine vol met minions. Helemaal blij bestelden dochter en ik onze maaltijd, om tot onze teleurstelling te ondervinden dat de minions op waren. We kregen een sprookjesboekje, in het Frans. Heel leuk, natuurlijk, maar daar kwamen we niet voor! De boekjes gaven we weg aan 2 schattige kindertjes. Enigszins teleurgesteld (ja, hoe sneu) gingen we door.

Man en zoon werden deze vakantie gek van onze kreet "MINIONSSS!", ze zijn echt overal, die guitige gele figuurtjes. In Portugal kwam de film net uit, maar bij de Portugese McDonald's was een andere actie. We zijn er dus ook niet geweest.

Op de terugweg zochten we een McDonald's in Salamanca. Deze bleek middenin het stadscentrum. Ook hier geen minions, maar wát een prachtige stad. Daar wil ik zeker nog een keer heen. Zo brengt de Mc ook nog wat moois. We namen trouwens geen happy meal. Ik hield het bij een salade met een frappachino. Lekker hoor. Bij een volgende stop kocht ik voor ons minion-snoepdispensers, om ons een beetje te troosten, zeg maar.

MinionsGelukkig kregen we dus afgelopen week van Margje eindelijk onze minions. Zo leuk! Bovenstaande foto maakte ik vandaag in de speelgoedwinkel, maar ik had 'm ook kunnen maken bij een drogist of boekwinkel. Je ziet ze echt overal. En ze maken me nog steeds blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten