Mijn dagelijkse foto of project

Wat wil ik? Fotograferen en schrijven!
Een tijdje deed ik dit met veel plezier op de website van mijn werkgever maar hiervoor was helaas geen vacatureruimte. Toen besloot ik dan maar een eigen blog te beginnen. Gewoon voor mijn lol.

Een tijdje heb ik door FMSphotoaday dagelijks foto's geplaatst. De Australische Chantelle Ellen plaatst elke maand een lijstje op internet, met opdrachten voor elke dag. Op een gegeven moment lukte me dat niet meer. Nu plaats ik gewoon foto's, wanneer het zo uitkomt. Over het algemeen gemaakt met de mobiele telefoon, want dat gaat sneller.

Daarnaast vul ik aan met kaarten, die ik stuur of ontvang via Postcrossing, een ansichtkaarten-uitwisseling met mensen over de hele wereld. Op mijn twee andere blogs schrijf ik over mijn leven en het lezen van boeken.

Alle foto's op het blog zijn van mij, tenzij anders vermeldt. Niet zomaar door anderen te gebruiken dus!


dinsdag 20 januari 2015

Window

Het gebouw van mijn werk staat aan de rand van een natuurgebied. Toen het gebouwd werd, vroeg ik dan ook telkens weer of ik alsjeblieft uitzicht op het meer mocht. Helaas, de werkgever had andere plannen. Het gebouw moest een ingang aan de zijkant en de administratief medewerker (ik dus), die tevens de balie bemenst, zit bij de ingang. Mijn uitzicht is de parkeerplaats met loods en in de verte een vuilstort.

Had de werkgever mij mijn zin gegeven, was wat op deze foto's te zien is, mijn uitzicht geweest. Waarschijnlijk had ik dan een fototoestel op statief naast mijn bureau gehad om regelmatig foto's te maken. Daarnaast een verrekijker, want er vliegt en zwemt ook van alles.


Vandaag zag het er wat grauw en kaal uit, maar het is me vaak opgevallen dat de kleuren wisselen per dag en per uur. Het verveelt in elk geval nooit! Nu zit hier de vergaderzaal en uit zelfbescherming zit ik tijdens vergaderingen met de rug naar het raam. Zo let ik nog een beetje op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten